Veelgestelde vragen

Hieronder treft u de meest gestelde vragen en antwoorden over onze producten, service en het bestellen op onze website. Mocht uw vraag er niet tussen staan, dan kunt u contact met ons opnemen via onze contactpagina.

Algemeen

Onze beschermhoezen van 300D polyester (bijv. de DELTA motorhoes en de CUP scooterhoes) zijn bestand tot temperaturen van 170℃. De hittebestendige voering in de ALFA motorhoes is bestendig tegen temperaturen tot 300℃. Om de levensduur van de hoes te verlengen, raden wij altijd aan om na het rijden +/- 20 minuten te wachten voordat u de hoes over uw motor of scooter plaatst.
Denier is een eenheid die de fijnheid van een draad/garen aangeeft. Hoe hoger het denier getal, des te dikker de gebruikte draad en sterker/duurzamer het materiaal wat van die draad is gemaakt.

DS COVERS garandeert dat de geleverde beschermhoes van deugdelijk materiaal is vervaardigd en onder strenge kwaliteitscontrole is gefabriceerd. Daarom is op alle beschermhoezen van DS COVERS een garantietermijn van één jaar van toepassing op fabrieksfouten.

Wanneer u aanspraak wenst te maken op deze garantie dient u zich te wenden tot het verkooppunt waar u de beschermhoes hebt aangeschaft. U dient altijd het originele aankoopbewijs te kunnen overleggen. De garantie strekt zich uit tot de oorspronkelijke koper die het product nieuw heeft aangeschaft.

Advies over het gebruik en onderhoud van DS COVERS producten, leest u op de pagina ‘Gebruiks- en onderhoudstips’.
Omdat de combinatie fietsen-fietsdrager-camper/caravan in iedere situatie anders is, adviseren wij deze fietshoezen extra vast te zetten met een spanband of bagagebinder. Dit verhoogt het rijcomfort en verlengt de levensduur van de beschermhoes.

Bestellen

[1.] Wanneer u weet welke hoes u wil bestellen klikt u, na het selecteren van de juiste maat, op de knop ‘In winkelwagen’ op de productpagina van de betreffende hoes. U komt dan terecht op de pagina ‘Winkelwagen’ met het gewenste product in het winkelwagenoverzicht.

[2.] Om verder te gaan met uw bestelling, controleert u het overzicht en klikt u op ‘Bestellen’.

[3.] De volgende stap is het opgeven van uw adresgegevens. Heeft u alle gegevens juist ingevoerd, klik dan op de knop ‘Doorgaan’.

[4.] In de volgende stap kiest u de gewenste betaalmethode. U kunt kiezen uit de meest voorkomende, veilige betaalmethoden. Na uw keuzen kiest u wederom voor 'Doorgaan'.

[5.] Op de volgende treft u ng eenmaal alle gegevens van uw bestelling. Eventueel kunt u hier een alternatief afleveradres opgeven. Kloppen alle gegevens? Dan kiest u voor 'Afrekenen' en voert u de betaling uit.

[6.] Na het uitvoeren van een geslaagde betaling ontvangt u een bevestiging van uw bestelling per e-mail en gaan wij voor u aan de slag. Nadat wij uw bestelling hebben meegegeven met PostNL, ontvangt u per e-mail een trackingcode waarmee u de verzendstatus kunt volgen.

U ontvangt altijd een e-mailbevestiging van uw bestelling op het door u opgegeven e-mailadres. Heeft u deze niet ontvangen, kijk dan ook even in uw spamfilter. Soms komen e-mailbevestigingen daarin terecht. Treft de bevestigings e-mail daar ook niet, neem dan contact met ons op.

Na het succesvol afronden van een bestelling versturen wij altijd een bevestiging per e-mail naar het opgegeven e-mailadres. Heeft u deze niet ontvangen, dan kan het volgende aan de hand zijn:

[1.] U heeft een typefout gemaakt bij het opgeven van uw e-mailadres.
[2.] Uw e-mailprovider ziet e-mail van DS COVERS als spam en heeft de e-mail bevestiging in uw spamfolder geplaatst of verwijderd.

Heeft u geen bevestiging per e-mail ontvangen, neem dan contact met ons op.

Nee. In het bestelproces vragen we eenmalig naar een factuur- en eventueel afwijkend afleveradres. U hoeft geen account aan te maken. We gebruiken uw gegevens enkel en alleen voor de uitlevering van de bestelling.
Hoewel wij er de voorkeur aan geven bestellingen via onze website te ontvangen, kunt u ook een bestelling per telefoon/e-mail plaatsen. Bestelt u per e-mail, vermeld dan duidelijk het gewenste product en het afleveradres. Wij beantwoorden die e-mail binnen 24 uur met de betaalinstructie. Na ontvangst van de betaling op ons bankrekeningnummer, versturen wij de bestelling.

Betalen

Wij accepteren de volgende betaalmethoden:

iDeal
Credit card (VISA, Mastercard, Maestro)
PayPal
Bancontact
Directe bankoverboeking

Ja. Het betalen via alle betaalmethoden vindt plaats via een beveiligde https-verbinding.
U kunt een couponcode invullen in het bestelproces op de pagina ‘Winkelwagen’ (onder het besteloverzicht). Voer de code in en klik op ‘Kortingscode toepassen’. De korting wordt dan direct weergegeven in het besteloverzicht.
Ja, alle getoonde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

Bezorgen

Hieronder treft u van alle landen waarnaar u uw bestelling standaard kunt laten versturen, de levertijd en verzendkosten die wij per bestelling in rekening brengen.

Bent u geïnteresseerd in het laten afleveren van een bestelling in een ander land, neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

Let op: onderstaande levertijden gelden voor het merendeel van onze producten. Voor sommige producten geldt een langere levertijd. Dit staat altijd duidelijk bij het product vermeld.

Land verzendadresLevertijdVerzendkosten
België1-2 werkdagen€ 7,95
Bulgarije2-3 werkdagen€ 27,95
Cyprus1-2 werkdagen€ 42,95
Denemarken2-3 werkdagen€ 12,95
Duitsland1-2 werkdagen€ 7,95
Estland1-3 werkdagen€ 19,95
Finland1-3 werkdagen€ 22,95
Frankrijk2-3 werkdagen€ 12,95
Griekenland2-3 werkdagen€ 34,95
Hongarije2-3 werkdagen€ 12,95
Ierland1-3 werkdagen€ 17,95
Italië2-3 werkdagen€ 17,95
Kroatië1-3 werkdagen€ 24,95
Letland2-3 werkdagen€ 19,95
Litouwen2-3 werkdagen€ 19,95
Luxemburg1-2 werkdagen€ 12,95
Malta1-2 werkdagen€ 44,95
Nederland1 werkdag€ 6,95
Noorwegen2-3 werkdagen€ 17,95
Oostenrijk2-3 werkdagen€ 12,95
Polen2-3 werkdagen€ 14,95
Portugal2-3 werkdagen€ 17,95
Roemenië1-3 werkdagen€ 27,95
Slovenië1-3 werkdagen€ 27,95
Slowakije1-3 werkdagen€ 27,95
Spanje2-3 werkdagen€ 17,95
Tsjechië1-3 werkdagen€ 22,95
Verenigd Koninkrijk2-3 werkdagen€ 12,95
Zweden1-3 werkdagen€ 22,95
Voor de bezorging van onze bestellingen binnen Nederland en België werken we samen met PostNL. Voor de bezorging van bestellingen in andere landen, werkt PostNL samen met betrouwbare logistieke partners. Na het plaatsen van uw bestelling, ontvangt u altijd een tracking-id per e-mail waarmee u de verzendstatus zelf kunt volgen.

Wanneer u een bestelling hebt geplaatst en betaald, dan kunt u ervan uit gaan dat wij uw bestelling hebben ontvangen. Bestellingen geplaatst op werkdagen voor 15.00 uur, geven wij, indien voorradig, dezelfde dag nog mee met de betreffende verzendpartner (voor NL en BE is dat PostNL). U ontvangt dan ook een e-mail met tracking-id zodat u de verzendstatus zelf kunt volgen. Voor Nederland, en vaak ook België, geldt dat PostNL het de volgende werkdag op het door u aangegeven adres aanbiedt. Bestellingen geplaatst op vrijdag of in het weekeinde worden op de maandag na het weekeinde meegegeven met de betreffende verzendpartner.

Het kan wel eens voorkomen dat de betreffende verzendpartner er een dag langer over doet. Heeft u uw bestelling dus nog niet ontvangen, dan vragen wij u eerst nog enkele werkdagen te wachten. Heeft u uw bestelling dan nog niet ontvangen, neem dan contact met ons op.

Ja. In het bestelproces kunt u een ander bezorgadres opgeven dan het factuuradres (uw eigen adres). De verzendkosten die in rekening worden gebracht, worden gebaseerd op het land van het verzendadres.

Ruilen - Retourneren

U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen of het door u bestelde product te ruilen.

Gedurende deze termijn kunt u datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals u dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kunt u het product bijvoorbeeld uit de verpakking halen.

De herroepingstermijn verstrijkt 30 werkdagen na de dag waarop u het product in bezit heeft gekregen.

Producten die zijn gepersonaliseerd of op maat zijn gemaakt, zoals een autohoes met bedrukking/borduring of een LUXX of SUNN autohoes, kunnen niet worden geretourneerd.

U kunt het door bestelde product ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat. Hiervoor plaatst u een nieuwe bestelling met het gewenste product via onze website en retourneert u het te retourneren product via de instructies op de pagina 'Ruilen - Retourneren'
De instructies voor het terugsturen van een product dat u wil ruilen of retourneren vindt u op de pagina 'Ruilen - Retourneren'.
Wanneer u een product wil ruilen voor een ander product of andere maat, dragen wij de kosten voor de retourzending. Wanneer u een product enkel wil retourneren, dan betaalt u de kosten voor de retourzending zelf.